A l'hora de triar un itinerari acadèmic has d'intentar tenir clar quin és el teu objectiu professional i de formació .
Quan ens decantam per BATXILLERAT, has de saber que aquest et condueix a estudis superiors, per tant, un cop acabat el batxillerat has de preveure continuar estudiant. (si no és així, convindria repensar l'opció de la Formació Professional de grau mitjà)
Si el que vols és estudiar a la Universitat, és fonamental conèixer els Estudis de Grau que hi ha dins cada Branca de coneixement per la qual et decantes.
Els estudis universitaris es distribueixen en 5 branques de coneixement ARTS i HUMANITATS, CIÈNCIES SOCIALS I JURÍDIQUES, CIÈNCIES DE LA SALUT, CIÈNCIES, ENGINYERIA I ARQUITECTURA.
A la següent gràfica veuràs com estan distribuïts aquests estudis a la UIB i quines són les assignatures de batxillerat que hauràs d'arribar a cursar:
Una vegada te visualitzes en aquell estudi, fas una passa enrere i comproves quines assignatures de batxillerat te demanarà la universitat per aquell estudi, i si estàs a 3r d'ESO, quines assignatures de 4t me prepararan pel Batxillerat que em condueix als meus estudis universitaris.
Pot ser el teus estudis no estiguin a la UIB, aleshores hauràs d'investigar qué te demanen a una altra universitat, per ajudar-te aquí te deixam un enllaç que ben segur serà d'utilitat:
AGRUPACIÓ DELS ESTUDIS UNIVERSITARIS PER BRANCA DE CONEIXEMENT
https://www.educaweb.cat/continguts/educatius/estudis-universitaris/oferta-titulacions-universitaries-branca-coneixement/
diumenge, 6 de maig del 2018
TRIAR MATÈRIES EN FUNCIÓ DE LA BRANCA DE CONEIXEMENT QUE M'AGRADA
Etiquetes de comentaris:
3r ESO,
4t ESO,
batxillerat
OFERTA FORMATIVA FORMACIÓ PROFESSIONAL 2018/2019
Oferta FP 2018-19_nou Format Web by CVA on Scribd
dimarts, 3 d’abril del 2018
Convocatòria prova accés ENSENYAMENTS ESPORTIUS 18/19
Etiquetes de comentaris:
Ensenyaments esportius,
Formació Professional
diumenge, 25 de març del 2018
OFERTA FORMACIÓ PROFESSIONAL BÀSICA
OFERTA FORMATIVA FP GRAU MITJÀ 18/19
OFERTA FORMATIVA FP GRAU SUPERIOR 18/19
Vull ser CELADOR
Què cal estudiar per ser celador?
El celador és un professional sanitari encarregat de la vigilància, vigilància i custòdia de les dependències de l'Administració. S'encarrega d'ajudar als pacients i d'informar i orientar als visitants. Realitza recados tant dins com fora de les dependències sanitàries, realitza el trasllat d'equipaments, recull i lliura la correspondència.
Estudis necessaris
Per convertir-se en celador és necessari:
Ser graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO).
Aprovar l'examen d'oposició de celadors convocat pels Serveis de Salut.
Funcions
Les principals funcions que duen a terme els celadors són:
Treballs de neteja.
Mobilització d'enfermes.
Suport al personal sanitari.
Control de la porta d'entrada.
Salari
El salari mitjà anual un celador es troba entre els 15.000 - 17.000 euros.
Tipus:
Celador d'U.V.I.
Celador de vigilància.
Celador d'urgències.
Celador de quiròfans.
Celador d'ambulància.
Celador d'ambulatori.
El celador és un professional sanitari encarregat de la vigilància, vigilància i custòdia de les dependències de l'Administració. S'encarrega d'ajudar als pacients i d'informar i orientar als visitants. Realitza recados tant dins com fora de les dependències sanitàries, realitza el trasllat d'equipaments, recull i lliura la correspondència.
Estudis necessaris
Per convertir-se en celador és necessari:
Ser graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO).
Aprovar l'examen d'oposició de celadors convocat pels Serveis de Salut.
Funcions
Les principals funcions que duen a terme els celadors són:
Treballs de neteja.
Mobilització d'enfermes.
Suport al personal sanitari.
Control de la porta d'entrada.
Salari
El salari mitjà anual un celador es troba entre els 15.000 - 17.000 euros.
Tipus:
Celador d'U.V.I.
Celador de vigilància.
Celador d'urgències.
Celador de quiròfans.
Celador d'ambulància.
Celador d'ambulatori.
diumenge, 14 de gener del 2018
ORIENTACIONS EN TÈCNIQUES D'ESTUDI
Volem presentar-te aquesta WEB:
De TÈCNIQUES D'ESTUDI vol ajudar-te en dos aspectes, d'una banda, a practicar habilitats bàsiques per qualsevol aprenentatge, i de l'altra banda, a ampliar els recursos per estudiar millor. T'explicarem alguns conceptes bàsics i podràs fer petits exercicis. Per ser un bon estudiant necessites unes habilitats i recursos, no només intel.ligència; sinó també, coordinació visual-motòrica, agilitat, velocitat, sentit d'equip, capacitat de superació, motivació, reflexió, actitud positiva, concentració, confiança, interès, autoestima, creativitat, ...
Estudiar no significa només posar-se davant d'un llibre i fer colzes.
Hi ha tècniques que ajuden a millorar el rendiment escolar.
dijous, 23 de novembre del 2017
APRENDRE A ESTIMAR BÉ
aprendre-a-estimar-bé
Construir una relació de parella implica saber respectar, compartir, “negociar”, ser un/a mateix/a, però sabent que algú et dona suport, et fa sentir millor i t’ajuda a descobrir la millor versió de tu.És tenir la sensació que les dues parts s’aporten mútuament.
Construir una relació de parella implica saber respectar, compartir, “negociar”, ser un/a mateix/a, però sabent que algú et dona suport, et fa sentir millor i t’ajuda a descobrir la millor versió de tu.És tenir la sensació que les dues parts s’aporten mútuament.
L’amor només pot sumar, pot multiplicar i, fins i tot, potenciar, però en cap cas pot restar, dividir o fer-te mal, perquè, si alguna d’aquestes coses ocorre, és que realment el que vius no és un amor sa.
Voler saber què fa la teva parella en tot moment, amb qui xerra; criticar la seva forma de vestir… són formes de control, i el control només és senya de desconfiança, d’inseguretat, però en cap cas d’amor.
L’amor no ofega, l’amor et dona ales, et fa créixer, és recíproc; les dues parts donen i reben en la mateixa proporció… En definitiva, estimen en igualtat.
Per a poder estimar cal tenir total sensació de llibertat, de poder triar en tot moment què vols fer, què i amb qui ho vols compartir; no sentir-se condicionat o condicionada per l’altra persona i, és clar, aprendre a estimar, perquè també se n’aprèn.
Les relacions de parella són cosa de dues persones, les quals hi posen les seves normes, els seus límits, però sempre pactats des de la mateixa posició de poder, en què ambdues parts hi tenen coses a dir i no sempre s’acaba fent el que un o l’altre diu; hi existeix una comunicació fluida, honesta i respectuosa. Per a estimar hem d’aprendre a dialogar, a entendre l’altra persona i tenir clar que tot allò que se’ns conta de l’amor romàntic poques vegades s’ajusta a la realitat.
I, tenint clares aquestes premisses, on ningú val més que ningú, on es construeix un espai de relació per a una felicitat comuna i lliure de control i de condicionants socials que ens diguin quina és la manera més correcta d’estimar, podem pensar a mantenir una relació de parella sana, saludable, igualitària, lluny de violències…
Viure un amor sa ens aporta tranquil·litat, seguretat; ens millora com a persones i contribueix a potenciar el nostre benestar i autoestima.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)